vineri, 31 ianuarie 2014

18 ani profesor

E misto sa fii profesor; ai 4-5 ore de munca pe zi, vacante girla, nu te cheama nimeni la serviciu simbata, faci pregatiri si te umpli de bani, ca sa nu vorbim de toate spagile pe care le primesti, cadourile de Craciun si 8 Martie, florile si atentiile care curg riuri-riuri. Eeee, sigur ca a leafa mai mica decit a casierului de la Lidl, dar ai tu alte surse, nu te mai vaicari atita. Si apoi, daca e asa naspa, du-te, fratioare, fa altceva, vinde si tu la Lidl. Nu-i asa ca va este familiar acest mod de a gindi? Ia spuneti drept, nu-i asa ca, de fapt, tot asta credeti si voi?
Sa va ofer o mostra de trai bun, profesoresc. In toamna anului trecut am examinat citiva pierduti in spatiu lasati corigenti fie de mine, fie de o colega, altminteri deja pensionata; sentimentul prevalent a fost desigur de dezgust mai ales datorita nivelului absolut jalnic la care continuau sa se gaseasca marea majoritate, in ciuda celor 2 luni si jumatate in care s-ar fi putut macar stradui sa recupereze cite ceva. Pentru doi dintre ei, un baiat corigent deja a 2 a oara, si o fata, care mai avea vreo 2 medii neincheiate, nu am mai putut trece cu vederea ignoranta nesimtita si dupa doua examinari i-am lasat repetenti.
Acum incepe balul; tatal fetei a parut total ultragiat de perspectiva de a-si vedea fiica repetenta si tot striga la mine ca totul e o razbunare pentru ceea ce facuse ea la ora in timpul anului, fapt altfel emotionant intrucit ea nu fusese eleva mea si habar n-aveam cine era, cu atit mai putin daca si ce fapte de vitejie facuse ea pe la scoala. Apoi imi tot arata fata, inalta, subtirica si frumusica foc, si ma intreba daca era copil de lasat repetent, de parca eu i-as fi facut evaluarea pentru proba in bikini a vreunui concurs de miss. A vrut sa-i dau lucrarea sa se uite si el pe ea, chiar daca era, potrivit inscrisurilor din catalog, sofer la RATB si a parut vexat de refuzul meu motivat de lipsa sa de calificare, dar si de faptul ca ar fi fost in incalcare a regulamentului scolar. Una peste alta, tatal cel furios, care se mai certase si cu vreo 3 zile inainte cu directorul, s-a dus glont la inspectorat si a reclamat.
Inspectorul a venit cu o promptitudine de-a dreptul socanta si a constatat urmatoarele: subiectele erau muuuuulttt prea grele, erau ca de clasa de bilingv, iar copilului nu i s-a permis sa redacteze raspunsurile intr-o ora si jumatate, cum prevede regulamentul, ci a avut doar o ora la dispozitie. Inutil sa spun ca foaia de examen era GOALA, asa ca putea avea si 20 de ore ca tot aia era pentru ea, iar subiectele erau din manualul de clasa a IX-a, nu a X-a cum era natinga, iar motivul ptr. care mai avea 2 medii neincheiate si mai avusese o corigenta in afara de engleza era ca avea 264 de absente NEMOTIVATE. In tot acest timp nici o clipa nu s-a discutat cu membrii comisiei si nu am avut dreptul de a ne spune punctul de vedere sau de a oferi explicatii.
Decizia inspectoratului a fost de a alcatui o noua comisie de corigenta la sfirsitul lui septembrie, iar aceasta comisie, alcatuita din oameni care ma stiau prea bine a decis sa o treaca, desi nivelul elevei era in jurul clasei a 4 a, nu fara ca dna inspector sa o ameninte ca daca mai lipseste va veni chiar ea sa o exmatriculeze. Si asa a trecut in clasa a XI-a.
Partea cea mai interesanta abia acum incepe; in a 3 a saptamina de scoala, aceeasi inspectoare a facut un desant intr-o inspectie de specialitate. A verificat portofoliile tuturor profilor, planificarile, planurile de lectie, dosarele si documentele si ne-a inspectat pe fiecare la cite 3 ore de predare. M-a felicitat si mi-a spus ca e pacat ca un profesor cu aptitudinile mele sa ramina intr-un liceu modest si m-a indemnat sa ma afirm caci sunt un om de calitate, asa cum nu mai sunt in invatamintul nostru prea multi. Eu am zimbit neincrezatoare si dupa ce m-am lamurit ca nu ma ia peste picior, m-am dus acasa si am plins de nervi, de frustrare si oboseala.
Ma mai intilnesc uneori pe hol cu eleva al carei tata a declansat controlul si stresul acelor 3 saptamini. Nu saluta, binenteles, si continua sa lipseasca in dementa, constienta ca daca vrea cineva sa o exmatriculeze, tata va rezolva totul cu o reclamatie bine plasata si o interventie la pila care i-a sprijinit si in toamna. Ah, da, si normal ca nu invata nimic. Doar n-o fi altul la fel de nebun sa o deranjeze dupa panarama de care a avut parte Bozieru. Si Bozieru e dura si joaca la mantinela la fel de tare ca inspectorii, dar restul...
Deci, dragi parinti, daca abia faceti fata propriului vostru copil, ba chiar esuati lamentabil in a face din el om, incetati sa ne spuneti ca avem nevoie de un cod al profesorului si acceptati ca e nevoie de un cod de conduita al parintelui si elevului in tot atit de mare masura. Eu una nu prea am auzit de multi profi care sa faca sex cu elevii lor, de profi bauti la scoala sau de cei mai indecenti, dar jur pe ce am mai sfint ca macar vreo 10 ,,pule'', ,,morti'' si ,,pizde", ca sa nu zic de cele mai grave, tot aud in pauzele celor citorva ore, putine dupa parerea voastra, pe care le dedic educatiei copiilor vostri.
Ah, si ca tot am zis de sex...pai, dragi parinti, mai mult sex cu perversiuni decit cel de care avem noi parte de la stat si de la domniile voastre nici bietul Von Trier nu si-a imaginat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu