marți, 10 iulie 2018

Am fost o ,,nespălată”

Nimic nu mă scârbește mai tare decât oamenii prinși în offside care, în loc să-și plece privirea și să-și ceară măcar formal scuze, atacă folosind românescul ,,tu nu te uiți la tine cum arăți?” sau ,,tu vorbești, grasule/urâtule?”
Musiu Teodorovici, ministrul aministiilor fiscale și gagicărelilor de Mamaia, a făcut fix asta aici:
Mie mi-a amintit de decembrie 1993 când abia îl născusem pe Matei și eram internată la Maternitatea Polizu. Știu că e greu de crezut, dar la acel moment în maternitate nu curgea apă caldă, nu existau dușuri pentru mame, ba chiar și apa rece abia țârâia la o chiuvetă de salon pe care infirmierele o spălau cu un floștomoc de cârpă peste care turnau apă rece din peturile cândva de suc depozitate sub chiuvetă cu acest scop.
Tot cu apă din peturi erau spălați și copiii, în timp ce erau ținuți de tălpi, cu cracii în sus deasupra unei chiuvete meschine din salonul de nou-născuți. Nu aș fi știut lucrul acesta dacă în a 3-a zi de spitalizare, ajunsă în salonul bebelușilor pt alăptarea de la prânz nu i-am fi găsit pe toți până la unul urlând a disperare, plini de căcat și uzi în paturile generos decorate cu galbenul urinei lor ce străbăruse prin scutecele de cârpă. 
Laptele ne curgea din țâțe pe cămășile de noapte gârlă stimulat de plânsetele lor deznădăjduite, lacrimile pe fețe de neputință, căci la sân nu-i puteam pune așa murdari, iar de schimbat nici nu putea fi vorba pentru că nu aveam cu ce. Timpul parcă a stat în loc cât am așteptat asistenta de la neonatologie să-și facă într-un târziu apariția.
M-a surprins la masa de înfășat, încercând stângaci să-mi ogoiesc băiatul ale cărui picioare mititele erau acoperite până aproape de călcâie cu un amestec de urină și fecale care, bag seamă, că-l cam ustura.
Mi l-a înșfăcat din mâini și l-a trântit înapoi pe masă cu un ,,păi, da, că nu mai puteai să aștepți să ți-l schimb” mârâit, apoi l-a dus la chiuvetă unde, cu o mișcare expertă, l-a răsturnat cu capul în jos și a început să-l împroaște cu apă din primul pet care i-a căzut sub mână. L-a fleoșcăit un pic și cu niște săpun părăsit pe marginea chiuvetei, apoi s-a pus iar pe clătit cât se putea clăti un copil care făcea tot ce-i stătea în putință să scape și să zbiere în același timp.
În primele momente nici nu am înțeles bine ce se petrece, după care m-am repezit furioasă spre ea cerându-i să-mi lase copilul jos și reproșându-i că nu așa se face igiena unui nou-născut, mai ales că apa nu era probabil nici măcar la temperatura camerei.
,, Tu vorbești, nespălato?” mi-a spus punând dezgustată copilul pe masa de înfășat și buchisindu-i o cârpă între picioare. ,,Nu te uiți la tine cum arăți și cum puți?” a mai adăugat blocându-mă complet.
Mi-am hrănit copilul între noduri care forțau lacrimile să-mi rămână în gât, apoi am mers în salon și m-am mai spălat încă o dată sub jetul subțirel de apă rece ca gheața care-și croise drum chinuit până la ultimul etaj al maternității.
Seara, când fericitul tată a ajuns să mă vadă, m-am strecurat în brațele lui sub haina de jandarm și l-am întrebat discret dacă miros cumva, iar blegul a spus ,,daaaa”. Cu greu a priceput printre suspinele mele de ce plâng așa amarnic, m-a mângâiat pe cap cum a putut și mi-a spus cel mai frumos din lucru din viața mea: ,,Miroși a Matei.” 
De la el am învățat în seara aia că oamenii mizerabili care nu au niciun argument vor ataca mereu mișelește când și unde cred ei că ești mai vulnerabil, spunându-ți jalnicăloșenii pe care tu niciodată nu ai fi în stare să le rostești; îți vor spune că nici maică-ta nu te-ar fi vrut dacă avea de ales sau, ca asistenta mea, că puți și ești urât,
Nu știu de ce, dar cred că ministrul iertării de datorii a marilor datornici este, de fapt, fiul acelei asistente care a vrut și a putut într-un decembrie mohorât să năruie pentru câteva ceasuri sufletul unei proaspete mame. 

6 comentarii:

  1. Fiecare rand mi-a adus aminte de toamna lui '92, spitalul Cantacuzino. Am trait exact aceleasi suferinte, frustrari pe care le-ati simtit si Dvs. Inclusiv durerea maximq de a-ti gasi copilul ud si murdar si a te simti complet neajutorata. Au trecut 26 ani si nu am uitat mizeria de atunci, mai ales cea umana

    RăspundețiȘtergere
  2. In Nov.95la Polizu iti lasau copilul in camera cu tine...
    A fost extraordinar sa il ai aproape..sa mirosi a "Matei"
    A fost prima si singura data cand am plans de fericire...
    Restul experientei ramane undeva in umbra....

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut,
    Numele meu este ROBBI de la Cirebon Jawa Barat Indonesia, aș dori să mulțumesc mamei Alicia Radu pentru că mi-a ajutat să obțin un împrumut bun după ce am suferit mult în mâinile creditorilor falși on-line care mă înșală să câștig bani fără să-mi ofere un împrumut au nevoie de un împrumut în ultimii 3 ani pentru a-mi începe propria afacere în orașul Cirebon, unde am trăit și am căzut în mâinile unei companii false din Turcia care ma înșelat și nu mi-a oferit un împrumut. iar eu sunt foarte frustrat pentru că mi-am pierdut toate banii într-o companie falsă din Turcia, pentru că o datorez băncii și prietenilor mei și nu am pe nimeni să alerg, până la o zi de credință pe care un prieten al meu la numit Siti Aminah după ce a citit mărturia ei despre cum a obținut un împrumut de la mama Alicia Radu, așa că a trebuit să-l contactez pe Siti Aminah și mi-a spus și m-au convins să-l contactez pe mama Alicia Radu că era o mamă bună și trebuia să mă ridic curaj și am contactat-o ​​pe mama Alicia Radu și cu mine am fost surprins de împrumutul meu procesat și aprobat și în 3 ore împrumutul meu a fost transferat în contul meu și sunt foarte surprins că este un miracol și trebuie să depun mărturie despre lucrarea bună a Mamei Alicia Radu
    așa că aș sfătui pe toți cei care au nevoie de un împrumut pentru a contacta mama Alicia Radu email: (aliciaradu260@gmail.com) și vă asigur că veți depune mărturie, așa cum am făcut și puteți, de asemenea, contactați-mă pentru mai multe informații despre Mama Alicia Radu : (robbi5868@gmail.com) și încă puteți să-l contactați pe Siti Aminah, care mi-a prezentat-o ​​pe mama Alicia Radu prin e-mail: (sitiaminah6749@gmail.com)
    poate Dumnezeu să continue să binecuvânteze și să iubească pe mama Alicia Radu să-mi schimbe viața financiară

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut,
    numele meu este Julia Simon, am fost victima unei fraude în mâinile creditorilor falși. Am pierdut aproximativ 45000 de dolari pentru că aveam nevoie de un capital mare de 200.000 de dolari. Aproape că am murit, nu aveam unde să merg. Afacerea mea a fost distrusă și în acest proces mi-am pierdut fiul. Nu am putut să stau așa ceva din nou. în ianuarie 2018, prietenul meu mi-a prezentat o mamă bună, doamna Augusta Ibramhim, care în cele din urmă mi-a ajutat să obțin un împrumut într-o companie de împrumut în care lucrează. Bună mamă Augusta Ibramhim, vreau să profit de această ocazie să vă mulțumesc și Dumnezeu să continue să te binecuvânteze. De asemenea, doresc să folosesc această ocazie pentru a-i sfătui pe indonezienii că există mulți escroci, așa că dacă aveți nevoie de un împrumut și doriți să obțineți rapid un împrumut, înregistrați-vă prin doamna Augusta Ibramhim și o puteți contacta prin e-mail: augustaibramhim11 @ gmail.com). puteți să mă contactați și prin e-mailul meu: (juliasimon460@gmail.com). dacă aveți vreo îndoială. vă rog, ea este singura persoană de încredere și de încredere.

    RăspundețiȘtergere
  5. MĂRTURIE PRIVIND CUM AM OBȚINUT ÎMPRUMUTUL DE (AED 450.000,00 Dirham) DE LA O COMPANIE DE FINANȚĂ GENUITĂ SĂPTĂMÂNA trecută Email pentru răspuns imediat: loancreditinstitutions00@yahoo.com

    Numele meu este Qutiba alsaleh din Abu Dhabi
    Instituțiile de credit de împrumut vă pot ajuta, de asemenea, cu o ofertă legitimă de împrumut. El a ajutat și alți colegi de-ai mei. Dacă aveți nevoie de un împrumut autentic fără costuri / stres, acesta este creditorul potrivit pentru a vă șterge problemele financiare și criza de astăzi. Instituțiile de credit de credit dețin toate informațiile despre cum să obțineți bani rapid și nedureros prin WhatsApp: +393510483991 Email:
    loancreditinstitutions00@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  6. VESTI BUNE VESTI BUNE
    Aveți nevoie de un împrumut legitim, onest, de încredere și urgent? Căutarea dvs. de împrumut legitim se termină aici astăzi, deoarece suntem aici pentru a vă satisface nevoile financiare. Dacă vi s-a refuzat un împrumut de către bănci sau instituții financiare din orice motiv, nu vă mai faceți griji despre problemele dvs. financiare, deoarece suntem soluția pentru nenorocirea dvs. financiară. Am oferit miliarde (diferite valute) în împrumuturi de afaceri pentru peste 32.000 de proprietari de afaceri. Folosim propria noastră tehnologie de risc desemnată pentru a vă oferi împrumutul de afaceri potrivit, astfel încât să puteți crește treaba ta. oferim împrumuturi de toate tipurile cu o rată a dobânzii scăzută și, de asemenea, o durată pentru a rambursa împrumutul Aveți un credit prost? Ai nevoie de bani pentru a plăti facturile? sau crezi că este necesar să începi o nouă afacere? Aveți un proiect neterminat din cauza finanțării slabe? Ai nevoie de bani pentru a investi într-o specialitate care să te avantajeze? ISLAMIC REFINANCING LOAN COMPANY
    scopul este de a oferi servicii financiare profesionale excelente e_mail:[islamicrefinancing@gmail.com]

    RăspundețiȘtergere