joi, 16 martie 2017

Simulând. Ingliș



Sunt un ingliș prof de absolut căcat. Rareori corectez pronunția, nici măcar pe cea a elevilor care vorbesc ceva mai rău ca Olguța Vasilescu, iar greșelile de gramatică sunt tolerate cu prostească seninătate.
Numai dacă-s rău cu capsa pusă și greșeala mă mușcă de jugulara de prof reacționez și corectez imediat; altminteri, prefer să vorbească incorect sau stâlcit decât să tacă măiastru, sperând să nu fie ascultați de frica năvalei corecturilor.
Am râs și eu ascultând-o pe madam Vasilescu răpunând inglișul la ONU, am mai vărsat ș-o lăcrămuță- două, apoi mi-am spus că trebuie să fiu deplin sinceră și să admit că pronunția nu mi-a ofensat așa tare urechile, cât mizeriile debitate cu tipica ei nonșalanță.
Cuvinte sforăitoare, jumătăți de adevăr, promisiuni de piață - 3 la 10 lei, bre, că-mi place de ochii matale!-fraze pietrificate, asemeni osemintelor unor dinozauri fosilizați în limbă. Totul în aceeași zi în care jurnalele de știri urlau deznădejdea româncelor folosite ca niște animale de povară și sex prin fermele siciliene, aceleași femei mânate de acasă de sărăcia lucie și lipsa de speranță.
Olguța și-a lătrat spiciul la tribună, convinsă că s-a descurcat decent, a mâncat iar căcatul fără de care viața ei ar fi pustiu, a făcut apoi o lungă oprire la șoping să ia niște magneți de frigider și niscai sugiuc meseriaș americănesc pentru pretenarii ei de-acas, a îndesat vreo două vutoane ș-un manoloblanic prin sarsanalele de-ntors pe plaiurile mioritice, în același timp în care o durea de femeile de-acasă fix unde-i doare pe toți de noi- la bască.
 Tot cam atunci, copiii noștri simulau examene, ministerul simula că e interesat de nivelul de stres al elevilor, părinții simulau că-s neliniștiți cu privire la rezultate, dexonline simula că le dă definiții celor care-și foloseau de zor telefoanele mobile să afle sensul lui ,,pretutindenea”.
O doamnă scria senină pe FB că numărul mare de accesări ale definițiilor cuvintelor date la simulări nu se datorează elevilor, ci sigur sunt făcute de profesorii supraveghetori înșiși care voiau să afle sensul unui cuvânt atât de abstract.
Nenea ministru la educație, îngrijorat de cât de supravegheați și stresați sunt elevii de la clasele mici, vrea să elimine orice formă de testare a capacității lor de citire și socotire, deși de ani de zile se știe că tocmai la lectură suntem tot mai codași, după cum nici la matematică nu ne descurcăm mai bine.
Părinții vor să le fie lăsați copiii să fie creativi. Și eu vreau același lucru. Vreau să-l văd pe scriitorul care scrie fără a cunoaște sensul cuvintelor, cel care plămădește metafora fără a fi avut vreodată o singură emoție iscată de însăși atingerea sofisticată a poeziei, cel care poate trăi fără vecinătatea literei, necunoscându-i frumusețea încrustată în pagină.
Nici supraveghere nu mai vor unii, ignorând că supravegherea îi păzește pe copiii lor de ei înșiși; de violența latentă din ei datorată ignoranței emoționale în care sunt crescuți, de tentația furtului de idei, de abuzul profesorului, de smintiții omniprezenți.
Hai să simulăm toți- că vorbim ingliș, că ne pasă, că urlă patriotismul în noi când ne trimitem copiii să-nvețe germana și le spunem că Moromeții e o mizerie demodată despre niște țărani săraci, jegoși și proști.
Hai să fim creativi, că știu eu câteva site-uri de pe care putem să luăm câteva idei grozave!
  

2 comentarii:

  1. Buna,
    Numele meu este ROBBI de la Cirebon Jawa Barat Indonezia, aș vrea să-i mulțumesc mamei Alicia Radu că mi-a ajutat să obțin un împrumut bun după ce am suferit mult în mâinile creditorilor falși on-line care mă înșală să câștig bani fără să-mi ofere un împrumut au avut nevoie de un împrumut în ultimii 3 ani pentru a-mi începe propria afacere în orașul Cirebon unde locuiam și am căzut în mâinile unei companii false din Turcia care ma înșelat și nu mi-a oferit un împrumut. și eu sunt foarte frustrat pentru că mi-am pierdut toți banii într-o companie falsă din Turcia, pentru că îi datorez băncii și prietenilor mei și nu am nimeni să alerg, până la o zi de credință pe care un prieten al meu la numit Siti Aminah după ce a citit mărturia ei despre cum a obținut un împrumut de la mama Alicia Radu, așa că a trebuit să o contactez pe Siti Aminah și mi-a spus și m-au convins să-l contactez pe mama Alicia Radu că era o mamă bună și trebuia să-mi aduc curaj și am contactat-o ​​pe mama Alicia Radu și cu mine am fost surprins de împrumutul meu procesat și aprobat și în 3 ore împrumutul meu a fost transferat în contul meu și sunt foarte surprins că acesta este un miracol și trebuie să depun mărturie despre lucrarea bună a Mamei Alicia Radu
    așa că aș sfătui pe toți cei care au nevoie de un împrumut pentru a contacta mama Alicia Radu email: (aliciaradu260@gmail.com) și vă asigur că veți depune mărturie, așa cum am făcut și puteți contacta și eu pentru mai multe informații despre mama Alicia Radu : (robbi5868@gmail.com) și încă puteți să-l contactați pe Siti Aminah, care mi-a prezentat-o ​​pe mama Alicia Radu prin e-mail: (sitiaminah6749@gmail.com)
    poate Dumnezeu să continue să binecuvânteze și să iubească pe mama Alicia Radu să-mi schimbe viața financiară

    RăspundețiȘtergere
  2. E ULIMĂTOR SA VORBI MINUNAT DESPRE DR DAWN. Eu sunt Vanessa Canga. Am avut o uniune frumoasă cu soțul meu și am împărtășit fericire, căldură și dragoste adevărată. Am locuit împreună timp de 10 ani și am avut doi copii. În urmă cu câteva luni, am început să avem probleme nesfârșite și certuri constante. Casa era plină de nefericire și copiii mei plângeau mereu văzându-ne luptăm tot timpul. În cele din urmă, a plecat și a tăiat toate mijloacele pentru ca noi să comunicăm cu el. Am făcut tot ce am putut să-l recuperez din cauza cât de mult l-am iubit, dar fără rezultat. DR DAWN mi-a venit în ajutor când l-am contactat și mi-a dezvăluit că în spatele problemelor pe care le aveam stă o femeie și mi-a promis că mă va ajuta, ceea ce a făcut când i-am urmat procedurile de lucru. Soțul meu s-a întors acasă la noi și am inventat lucruri. Trăim din nou fericiți împreună. DRAWN te poate ajuta și pe tine. contactați-l prin WhatsApp: +2349046229159
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com
    *Dacă vrei să te reîntâlnești cu soțul/soția ta.
    *Dacă doriți să aveți o căsătorie/relație pașnică.
    *Daca ai nevoie de vraja pentru a ramane insarcinata/a ramane insarcinata.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Dacă vrei să-ți răzbuni/reprimi proprietatea.
    *Dacă vrei o vrajă de promovare.

    RăspundețiȘtergere