duminică, 1 ianuarie 2017

Să fie bine ca să nu fie rău!




Sunt zile nașpa, negre ca o cafea turcească proastă de prea mult fiert și sufocată de o găleată de zaț. Exact zațul relațiilor se umflă dizgrațios și face imposibilă comunicarea; amintirea unei zile de naștere ratate, niște cumpărături la care te-ai umplut de nervi, doar i-ai spus să nu pună și a doua pâine în coș, dar tot a pus-o, așa în ciuda p@lii ș-a ta, tableta lipită fermă de palme, hop-așa ai devenit iar invizibil(ă)...
Într-o astfel de zi, proptiți de ochiul mare al aragazului cea mai mare tigaie pe care o aveți și când ochiul ei roșu vă privește furios de încins ce este, dați peste el cu o bucată generoasă de unt, Sfffâââârrr.
Nu vă fie milă să zdrobiți cu latul cuțitului de bucătar, ăla mare, ascuțit brici, vreo doi-trei căței grăsani de usturoi, dezbrăcați-i de hainele lor uscate și retezați-le mărunt viața pe lemnul tocătorului, alături de vreo șalotă singuratică uitată prin cămară.
Nu-i niciun bai dacă n-aveți nicio șalotă, treaba cu șalotele astea e că-s doar un nume mai pretențios pentru niște cepe mai mici, așa că puteți foarte bine să o căutați pe cea mai pricăjită ceapă roșie dintre cele din cămară și s-o despuiați de puținele-i fuste înainte de o toca suficient de fin încât să-și lase mirosul puturos în untul deja sufocat de usturoiul care face înot sincron în mijlocul tigăii mai încinse ca o zi de vară pe o plajă din Vamă.
În condinții normale, nu durează mai mult de 2 minute până când ușa bucătăriei se întredeschide și o voce se strecoară prin aburii de usturoi leșinat în căldura untului: Ce faci bun aicea?/ Mamăăă, la cât mâncăm?/ Când e gataaa?
Câteva minute mai târziu, așezați în jurul mesei, oamenii își descleștează fălcile; cum altfel să alunece înăuntru căldura blândă a mâncării? Odată descleștate, printre zgomotele atât de umane ale mâncatului se strecoară cuvinte: ce zi de căcat la muncă, frate, tot felul de dobitoci, de parcă ar fi o competiție secretă de tâmpenie absolută; băbălăul clasei a comis-o din nou, cam ca de obicei, și iar ne-a dat test fulger la fizică; totuși cât de prost să fii să nu pricepi că antivirusul nu poate fi activat pentru sistemul tău de operare oricât ai insista?
Adunați în jurul focului cu vreo ciozvârtă de animal ațos în mâinile păroase, oamenii preistorici haleau probabil pe fugă, speriați de căldura moleșitoare a mâncării ce le scădea vigilența, expunându-le părțile moi te miri cărui atac venit din senin, dar pe noi nu ne mână frica și nu ne apasă goana după următoarea masă.
Omul modern nu are alt moment mai profund uman ca cel al mesei pentru a-și arată bruma de vulnerabilitate și de-aia îmi place mie să gătesc pentru ai mei și pentru alții.
Înghesuiți în spațiul minuscul al bucătăriilor de bloc, ne împungem cu coatele, ne mângâiem palmele când strecurăm furculițele în taina castronului de salată, ne ascultăm plescăitul intim de plăcere și simțim bunătatea trupurilor familiare ale celor mai apropiate ființe din viața noastră.
Ca să-mi meargă bine tot anul, dar mai ales fiindcă m-a rugat cel mic, eu asta am făcut oleacă mai devreme: am ucis în unt câțiva căței obezi de usturoi și o cepșoară firavă ce s-ar fi calificat drept șalotă, dacă aș fi avut destui muci în cap s-o numesc pompos așa, le-am trântit alături o mână de juvițe de piept de pui și o lopată de smântână ca să fie sincronul mai armonios, iar deasupra mi-au căzut, din pură greșeală, jur pe roșu, o mână zdravănă de brânzeturi ,,stricate”-blue cheese+regina bleu+camembert+brie=LOVE.
Ce-a ieșit pot să vă spună doar băieții mei, doar că aici e o problemă, înțelegeți și voi ce puteți:
-,, Mnnaaa, dăăăănnm booouunnăăămai ieeeii, măăăeeiiii mammmmamaooo...!”
-,, Hmmmmm...îîîîhhhhăăăă”
-,, Fllooaașșșșteeee miiilleeșșa...”
 

3 comentarii:

  1. Numele meu este Lilian N. Aceasta este o zi plină de bucurie a vieții mele din cauza ajutorului pe care Dr.saguru mi-a oferit-o ajutându-mă să-mi recuperez ex-soțul cu vraja lui magică și de iubire. Am fost căsătorit timp de 6 ani și a fost atât de groaznic pentru că soțul meu mă înșela într-adevăr și căuta un divorț, dar când am întâlnit e-mailul Dr.saguru pe internet despre modul în care a ajutat atât de mulți oameni să-și primească ex Și ajută la stabilirea relației. Și face ca oamenii să fie fericiți în relația lor. I-am explicat situatia mea si apoi caut ajutorul lui, dar spre cea mai mare surpriza mea mi-a spus ca ma va ajuta cu cazul meu si aici sarbator acum, pentru ca sotul meu sa schimbat complet pentru totdeauna. El vrea mereu să fie lângă mine și nu poate face nimic fără prezența mea. Mă bucur foarte mult de căsnicia mea, o mare sărbătoare. Voi continua sa depun marturie pe internet pentru ca Dr. Saguru este cu adevarat un adevarat vrajitor. DUMNEAVOASTRĂ AȚI VĂ RUGĂM SĂ VĂ RUGĂȚI SĂ CONTACT DOCTOR SAGURU ACUM DUPĂ EMAIL: drsagurusolutions@gmail.com sau whatsapp +2349037545183 El este singurul răspuns la problema dvs. și vă face să vă simțiți fericiți în relația voastră.
    1 LOVE SPELL
    2 ÎNCERCĂ
    3 FRUCTE DE FEMEI
    4 PROMOȚIE SPELL
    5 SPELL DE PROTECȚIE
    6 SPELL BUSINESS
    7 SPELL GOOD JOB
    8 LOTTERY SPELL și SPELL CASE SPELL.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu toții avem poveștile noastre diferite în viață. au fost urcușuri și coborâșuri, dar am fost mai devastat când logodnicul meu, cu care ne întâlnim de 7 ani, a spus că ar trebui să anulăm relația noastră, nu am experimentat genul de durere pe care am simțit-o în acea zi din viața mea. Am întrebat ce am greșit, dar el a spus că este obosit, după 3 luni de despărțire am dat peste o mărturie a unei doamne care a vorbit lucruri bune despre dr. Ajayi, un jucător de vrăji care a ajutat mulți oameni să restabilească pacea și dragostea în casa lor. îmi iubesc cu adevărat bărbatul și îl vreau înapoi în viața mea, așa că am ajuns la doctorul Ajayi și mi-am explicat, după ce am consultat, mi s-a spus care este problema și ce să fac pentru a restabili relația mea, am făcut toate cererile de la mine și după vraja a fost terminată logodnicul meu m-a contactat și suntem fericiți căsătoriți acum. Dacă aveți nevoie de ajutorul unui jucător de vrajă geniune, vă puteți baza pe dr. Ajayi, cred că veți avea un motiv să zâmbiți din nou. Contactați Viber / Whatsapp: +2347084887094

    RăspundețiȘtergere
  3. E ULIMĂTOR SA VORBI MINUNAT DESPRE DR DAWN. Eu sunt Vanessa Canga. Am avut o uniune frumoasă cu soțul meu și am împărtășit fericire, căldură și dragoste adevărată. Am locuit împreună timp de 10 ani și am avut doi copii. În urmă cu câteva luni, am început să avem probleme nesfârșite și certuri constante. Casa era plină de nefericire și copiii mei plângeau mereu văzându-ne luptăm tot timpul. În cele din urmă, a plecat și a tăiat toate mijloacele pentru ca noi să comunicăm cu el. Am făcut tot ce am putut să-l recuperez din cauza cât de mult l-am iubit, dar fără rezultat. DR DAWN mi-a venit în ajutor când l-am contactat și mi-a dezvăluit că în spatele problemelor pe care le aveam stă o femeie și mi-a promis că mă va ajuta, ceea ce a făcut când i-am urmat procedurile de lucru. Soțul meu s-a întors acasă la noi și am inventat lucruri. Trăim din nou fericiți împreună. DRAWN te poate ajuta și pe tine. contactați-l prin WhatsApp: +2349046229159
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com
    *Dacă vrei să te reîntâlnești cu soțul/soția ta.
    *Dacă doriți să aveți o căsătorie/relație pașnică.
    *Daca ai nevoie de vraja pentru a ramane insarcinata/a ramane insarcinata.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Dacă vrei să-ți răzbuni/reprimi proprietatea.
    *Dacă vrei o vrajă de promovare.

    RăspundețiȘtergere